MTL1 // BaaS - Problématique intermittente - Veeam Cloud Connect
Incident Report for Cirrus Services Status
Resolved
Tous les services sont rétablis, et les correctifs appliqués avec succès.

All services are back online, and all hotfixes were applied successfully.
Posted Sep 12, 2024 - 13:18 EDT
Update
Le service Veeam Cloud Connect à QBC1 sera indisponible jusqu'à 12h30.

The Veeam Cloud Connect service at QBC1 will be unavailable from now to 12h30.
Posted Sep 12, 2024 - 11:49 EDT
Update
Le correctif qui a été appliqué à MTL1 sera appliqué à QBC1 aujourd'hui à 11h30. Le service Veeam Cloud Connect sera indisponible de 11h30 à 12h30.

The hotfix that was applied in MTL1 will now be applied to QBC1 today at 11h30 AM. The Veeam Cloud Connect service will be unavailable from 11h30 to 12h30.
Posted Sep 12, 2024 - 10:40 EDT
Monitoring
Le correctif a été appliqué à MTL

Le site de QBC suivra lors d'une prochaine annonce

//


The hotfix has been applied for MTL.

QBC to follow in a new announcement
Posted Sep 11, 2024 - 17:05 EDT
Update
Le service Cloud Connect de MTL1 sera gardé en maintenance pour la continuité de l'application d'un nouveau correctif fourni par le manufacturier Veeam, pour résoudre les récents problèmes introduits.

La maintenance de QBC1 sera repoussée jusqu'à ce qu'un nouvel avis soit émis.

//

The Cloud Connect service for MTL1 will be kept under maintenance to apply the new hotfix provided by the manufacturer Veeam, to resolve the recent problems.

The maintenance planned for QBC1 will be pushed back until further notice will be given.
Posted Sep 11, 2024 - 11:55 EDT
Identified
Le service Cloud Connect de MTL1 sera en maintenance de 10h30 à midi EDT pour appliquer un nouveau correctif fourni par le manufacturier Veeam, pour résoudre les récents problèmes introduits.

The Cloud Connect service for MTL1 will undergo maintenance from 10h30 to 12h00 AM EDT to apply a new hotfix provided by the manufacturer Veeam, to resolve the recent problems.
Posted Sep 11, 2024 - 10:10 EDT
Monitoring
Le correctif a été appliqué, et les services Cloud Connect sont de retour en service.

Hotfix has been applied, and Cloud Connect services are back online.
Posted Sep 10, 2024 - 14:52 EDT
Update
Une piste de solution a été fournie par le manufacturier Veeam. Le service Cloud Connect sera temporairement indisponible durant l'application du correctif d'urgence.

La durée de la maintenance sera de 11h00 à 15h00 le 10 Septembre.


A possible solution was provided by the manufacturer Veeam. The Cloud Connect service will be unavailable during the application of the hotfix.

The planned maintenance period will be from 11 AM to 3 PM, 10th of September.
Posted Sep 10, 2024 - 11:04 EDT
Update
Une piste de solution a été fournie par le manufacturier Veeam. Le service Cloud Connect sera temporairement indisponible durant l'application du correctif d'urgence.

La durée de la maintenance sera de 11h00 à 15h00 le 10 Septembre.


A possible solution was provided by the manufacturer Veeam. The Cloud Connect service will be unavailable during the application of the hotfix.

The planned maintenance period will be from 11 AM to 3 PM, 10th of September.
Posted Sep 10, 2024 - 10:17 EDT
Update
Le service Veeam Cloud Connect est en maintenance d'urgence pour une durée de 1 heure afin d'appliquer un correctif du manufacturier.

The Veeam Cloud Connect service is undergoing an emergency maintenance for an hour to apply a manufacturer hotfix.
Posted Sep 09, 2024 - 10:19 EDT
Update
Nous avons identifié l'anomalie avec le manufacturier Veeam, et les sauvegardes antérieures sont disponibles. Nous poursuivons l'investigation.

We identified the issue in collaboration with the software manufacturer Veeam and the backups are safe and available. The investigation is ongoing.
Posted Sep 08, 2024 - 10:52 EDT
Identified
La problématique a été identifiée, et affecte les copies hors-site de QBC1 vers MTL1.

The issue was identified to affect the backup copies from QBC1 to MTL1.
Posted Sep 06, 2024 - 19:38 EDT
Investigating
Nous avons détecté une anomalie intermittente avec le service Veeam Cloud Connect (MTL1) - Nous sommes en investigation.

We detected an abnormal system behavior with the Veeam Cloud Connect service (MTL1) - We are investigating.
Posted Sep 06, 2024 - 16:13 EDT
This incident affected: MTL1 - Montréal (BaaS, BaaS Cloud Connect) and QBC1 - Quebec (BaaS Cloud Connect).